acapulco på pizzeria "Piccolo Angelo" i Stockholm

6 augusti.

var det någon som sa att man inte kunde få en anständig pizza i stockholm? jag kanske har nämnt något dylikt, men här är den. mästerverket, acapulcon från piccolo angelo, belägen vid hornstull i stockholm. det är så nära en perfekt acapulco man kan komma.

fint skuren lök, tunn härligt lövad oxfilé, lagom starka jalapeños, färska champinjoner (i vanliga fall föredrar jag konserverade men här gör de sig verkligen riktigt bra), vitlök, tacosås och tacokrydda.

sist men INTE minst vitlökssåsen, vilken inte fastnade på kort. här har vi en riktigt bra vitlökssås, äntligen. den är förmodligen gjord på fil, utöver det vet jag inte. neutral och mild i smaken med stark vitlökskaraktär. den här pizzan är stor, riktigt stor. förr fick man pizzorna med kanterna nedvikta i kartongen, men nu har man sett till att skaffa större kartonger (samma typ som finns på birkastans pizzeria, ja ni vet hur stora de är?)

den här pizzan var en sann njutning från första tuggan, och jag har sällan varit så belåten när jag ätit en pizza. pizzaperfektion. men nu, får det vara nog med pizza ett tag. jag hoppas bara att jag kommer att kunna hålla det löftet.

acapulco på pizzeria "Piccolo Angelo" i Stockholm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0