kebabtallrik på TIMMY's i arvika

varje dag när jag och mina vänner var på arvikafestivalen i år åkte vi in till Timmy's gatukök i arvika. jag var lite skeptisk först. kebab i ett gatukök? men ack så fel jag hade. jag är van vid stockholms gatukök.

ursprungligen är jag från söderhamn, och i likhet med många andra småstäder är pizzan och kebaben långt överlägsen storstädernas. där får man den bästa kebabsåsen och de härligaste turkpizzorna.

men min vän ingemar observerade att gatuköket mycket riktigt hade en äkta kebabstång. men döm av min förvåning när det visade sig vara finaste gyroskebab som uppenbarade sig i en liten plåtbytta! med strips och grönsaker, och med HELT RÄTT sås!

den underbara såsen, filbaserad. i stockholm får man oftast röd, stark tomatsås och tzatziki eller motsvarande. det är ofattbart, det ska naturligtvis vara en filbaserad sås, och ta mig fan att jag kan komma underfund med vad som är i den. cayennepeppar för styrkan, gissar jag på åtminstone. om någon har en vettig analys av såsen nedan, hör av dig ögonaböj!

så, här är första bilden av många (?). jag valde närbilden, för den ser ännu läckrare ut.

kebabtallrik på TIMMY's i arvika


Kommentarer
Postat av: köttstråle

Fin text, får mig nästan att bli sugen på kebab. Dendär såsen låter bra smarrig.

2006-07-20 @ 16:49:16
URL: http://www.pizzasidan.blogg.se
Postat av: Emelie

Skönt för oss som bor i Arvika då. Uppvuxen med Arvikas pizzor och Timmys kebab och hamburgare. När jag reser runt i landet kan jag aldrig hitta något som lever upp till den maten. Själv bor jag tio minuter ifrån Timmys :D

2010-11-26 @ 01:07:00
URL: http://metrobloggen.se/memizz
Postat av: Martin

Onekligen bästa gatuköket i Värmland. Galet bra kebab och burgare!

Bodde tidigare granne med den eminenta bistron och åt alldeles för ofta där =)

2011-01-07 @ 19:33:39
URL: http://storyofnothing.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0