semester - dag 18

idag har jag funderat över ett par projekt. det första projektet kan vi kalla för projekt android! det är nämligen så att det verkar hyfsat enkelt att utveckla applikationer till googles mobila plattform android, om man kan programmera i java. att säga att jag kan programmera i java är en vansinnig överdrift, men jag har åtminstone känt lite på språket när jag pluggade.

det vore hemskt fräsigt att kunna göra program för mobiltelefoner, i synnerhet senare i år då jag planerar att köpa någon androidmobil. så till dess kanske jag har lärt mig några rader kod, och första steget - att ladda hem gratis utvecklingsverktyg - är taget.

det andra projektet kommer nog att bli lite mer intressant ur bloggsynpunkt, och det är projekt taco. igår sa jag till jonna att tacos är bland det godaste jag vet. hon påtalade att jag nog skulle tröttna på tacos om jag åt det varje dag.

skulle jag verkligen det? mitt spontana svar är nej! det finns väl bara ett ätt att ta reda på det, så nästa vecka ska jag äta någon form av tacos varje dag till lunch. på söndag blir det till att ladda upp med massor av köttfärs och andra ingredienser.

det ska bli mycket spännande och gott, jag längtar! i övrigt har inte mycket hänt idag. jag spelade färdigt det magnifika uncharted 2 och har nu börjat med mass effect 2.

jonna och jag har även bokat tågbiljetter till insjön nästa helg, det får bli en värdig avslutning på semestern!

Kommentarer
Postat av: Far

Du kan ju alltid variera mellan nötfärs och fläskfärs...

2010-08-05 @ 23:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0