semester - dag 10

idag var jonna ledig vilket utnyttjades! vi sov rekordlänge till kl 10, sen for vi in till stadens gator och torg. jonna inhandlade en present (hemlig) samt en mascara (ej hemlig).

sedan åkte vi till kungens kurva där planen var att köpa 1 st toalettsits och 1 st extrasäng! resultatet blev att vi åkte hem med 1 st toalettsits och 0 st extrasäng samt 1 st kaffe och 1 st smörgås (i min mage).

irritationen var påtaglig när vi insåg att extrasängen ej fanns i lager hos rusta och den tilltog när det visade sig att den endast fanns i lager i länna och i södertälje. kort lista över saker jag ej var sugen på:

- åka till södertälje tidigt en semestermorgon för att köpa en extrasäng på 10 kg.

när jag kom hem såg jag dock att det fanns en behändig extrasäng på clas ohlson så planen är att skaffa den imorgon! nå, vi var ganska glada över att ha en ny toalettsits och glädjen var stor när den till slut hade bytts:



se så svart och fin den är! den tidigare sitsen var skitful och brun - i trä! anledningen varför vi inte har bytt tidigare var för att jag är oförmögen att titta ordentligt och förstod ej hur man skulle kunna avlägsna sitsen. efter att jonnas mor hade undersökt toaletten i ca 5 sekunder konstaterade hon att det satt två skruvar med tillhörande vingmuttrar på undersidan av de stora skruvhålen.

dum men glad bytte jag sitsen. senare på dagen fick vi besök av louise vilket var trevligt, men vad som nästan var ännu trevligare var att hon tog med sig vår gamla toalettsits hem till sin pojkvän! han hade nämligen en väldigt ful toalettsits och hon tyckte att det verkade förträffligt att använda vår gamla istället.

hur hans gamla toalettsits ser ut vågar jag knappast föreställa mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ikea har billig och bra extrasäng!

2010-07-28 @ 21:02:34
Postat av: Far

Att titta efter är lite som att läsa manualen.

2010-07-28 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0