semester - dag 2

den andra semesterdagen klev jag upp något senare än den första dagen - 7 minuter senare för att vara exakt. kl 6 ringde jonnas klocka och jag övervägde att sova längre, ty skräpet härjade loss rejält under natten. så blev det emellertid icke, utan jag såg en stund på unga mödrar och skrotade runt i lägenheten.

unga mödrar är verkligen ett fantastiskt program med grym tragikomik, lite som lyxfällan. unga sorgliga white trash-brudar utan jobb eller bostäder (ibland), femtonåringar som inte vet vem som är pappan till hennes barn etc.

ca 7:30 satte jag igång och spelade assassin's creed. idag var det inte lika roligt, och mot slutet blev spelet stundtals riktigt frustrerande. för sisådär en 17 år sedan prenumererade jag och brorsan på sega force, en kanontidning som recenserade sega-spel.

de hade med något intressant i recensionerna, och det var irritationsnivå. hur irriterande är spelet? detta saknas ofta i moderna recensioner tycker jag, och det är något jag brukar tänka på. visst, moderna recensioner berättar om irritationsmoment men det brukar inte finnas som en självklar del som påverkar betyget - som i sega force.

nå, en jävligt lökig och stundtals oengagerande story + lite oslipade uppdrag gör att spelet får betyget 7/10. sedan satte jag igång med uncharted - det verkar hemskt lovande.

omkring kl 14 var det dags för käk och jag hade inga som helst ambitioner att laga lunchen själv. därför gick jag mot sushistället i närheten och var nära att bli överkörd av en bil. hörlurar + keps skapade perfekta förutsättningar för att jag skulle vara slarvig och ha dålig uppmärksamhet, men som tur var klarade jag mig helskinnad. pulsen ökade dock!

mina värsta farhågor besannades när jag kom fram, restaurangen hade semesterstängt till den 31/7, fan! promenaden slutade med en räksmörgås för smått overkliga 73 kr på ett café. visst, färska handskalade räkor men.. kom igen. en liten tekaka som dessutom var ganska torr. nå, ingen tvingade mig att köpa den och ändå gjorde jag det!

resten av dagen spelade jag tv-spel samt städade lite tills jag somnade kl 17. jag vaknade en kort stund innan jonna kom hem från jobbet, sedan bakade jag korv stroganoff.

kl 20:13 bet jag jonna i fingret, vilket gjorde ganska ont eftersom jag råkade använda hörntänderna. i viss mån fick hon allt skylla sig själv som frestade mig med det där goda fingret.

Kommentarer
Postat av: pandie

mmm, pandafingrar.

2010-07-20 @ 20:23:00
Postat av: Far

Aj då, både frustration, spänning och våld! Hur ska du toppa detta?

2010-07-20 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0