semester - dag 6

åh, denna natt sov jag oförskämt bra och vaknade ganska sent! omkring kl 10 klev jag upp vilket känns som någon form av rekord. erik beredde en smaklig frukost bestående av ägg och bacon som jag glatt pressade i mig. tanken var att gå upp på östra berget för att se the gumbledores spela kl 14.30 eftersom festivalen rock the mountain inföll denna dag!

när vi kom fram möttes vi icke av gumbledores toner utan någon form av ofokuserad soundcheck. bandet (bullet) uppvisade ingen form av orkesterdisciplin utan medlemmarna spelade förstrött på respektive instrument mest hela tiden. detta är mycket vanligt bland musiker och jag förstår mig inte på beteendet. man spelar endast på sitt instrument när det så krävs och efterfrågas, inte när någon annan ska spela.

nå, uppträdandet verkade utebli så vi ringde till eriks moster. kvinnan hade fått låna eriks bil under helgen och skjutsade glatt iväg oss till pizzeria aspendos där ett par spännande pizzor väntade på oss. erik tog en lax special och jag tog en struts deluxe.



min pizza innehöll marinerat strutskött, paprika, mango (färsk!), champinjon och kompletterades med bearnaisesås som jag köpte. den var helt himmelsk och det var länge sedan jag hade en så bra pizzaupplevelse. fräscha råvaror och spännande kombinationer! (den uppmärksamme läsaren minns att denna blogg var en ren pizzablogg en gång i tiden med många recensioner av pizzor)

efter pizzan hade jag och erik för avsikt att uppnå en adekvat fylla vilket jag hade tagit hänsyn till när jag åt. trots att pizzan var så god åt jag bara halva och sparade resten! erik blandade en killer mojito genom att krossa mynta och tillsätta socker, lime och mängder av is. drinken kompletterades av sprite och rom.

vi experimenterade även med drinkar bestående av jim beam samt ginger ale/sprite/citron. it was good. när klockan närmade sig 20.00 tog vi med resterande alkohol som vi ogenerat smugglade in på festivalområdet eftersom säkerhetskontrollen var totalt obefintlig.

den gick till ungefär på följande sätt:

- tjena erik! ska du in nu?
- japp

det hela var mycket lyckat och vi satte oss på en sten i skymundan och snaskade i oss vår blöta matsäck. vi kollade när neverstore spelade, vilket var rätt grymt. ingen vidare musik för mina öron men framträdandet var fantastiskt bra och proffsigt, dessutom var det enormt kul att se erik lantz (söderhamn) bakom trummorna. grym snubbe!

sedan såg vi inga fler band förens stockholms egna sopor crashdïet klev på scenen för att skämma ut sig. efter ca två låtar var erik så provocerad av deras dålighet att vi gick hemåt. det var ett mycket bra beslut. när vi kom hem proppade vi i oss resterna av min pizza samt en frusen minipizza som frysen bjöd på, samt en varsin rostad smörgås!

någon gång efter detta somnade jag i soffan. det var en fantastiskt lyckad dag.

Kommentarer
Postat av: Far

Mätt och glad var du iaf.

2010-07-26 @ 17:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0