En sorglig maträtt

För ett par dagar sedan fyllde min vän Erik år, så jag och Ante följde med den jäveln på en liten middag. Tyvärr var stället proppfullt varför vi fick nöja oss med pizza och öl. Det är dock inte heller fy skam, i synnerhet inte eftersom vi vältrade oss till Birkastans pizzeria, känd för sina enorma pizzor!

Inte mycket att berätta om här, pizza åts och öl dracks. Svårt proppmätta tog vi oss upp till Odenplan och landade i en pub som var mycket gemytlig. Där inhandlades en varsin Guinness som sedan dracks.

Nu till poängen med det här inlägget. Bredvid mig satt en ensam man som hade beställt ett mål mat. Tallriken var så oerhört sorglig, jag önskar att jag hade kunnat ta en bild av den.

Den verkade bestå av någon form av nötkött, lite grönsaker, sås samt friterad potatis. Köttet såg ganska okej ut, kanske en billig bit frusen ryggbiff - dock kryddat med någon vidrig grillkrydda som säkerligen tog över all god smak av kött.

Grönsakerna var sorgliga, lite morot och broccoli, säkert direkt ur fryspåsen. I särklass värst var såsen, fy fan. Den beskrivs nog bäst som "skolans brunsås". Vad som ingår i brunsås vet nog ingen, men inte är det någon form av kött/buljong, i alla fall.

Brun, glansig sörja som luktar helt fruktansvärt, riktigt billig och dålig pulversås. Jag kände lukten klart och tydligt ända till mig - värdelös sås och grillkrydda.

Till detta friterad potatis, något som nästan är omöjligt att misslyckas med. Jag vet inte vad maträtten kostade, men säkerligen uppåt hundralappen. Jag hade absolut inte ätit detta gratis. Detta gjorde mig mycket förargad och upprörd. Varför serverar man över huvud taget mat på sin pub om man ska servera skit? Ingen som helst kärlek eller omtanke, bara en stekt köttbit och lite pulversås, kom igen!

Usch, helt bedrövligt.

Kommentarer
Postat av: Göris

jag såge tt Tv-program nyligen om Pubmat i England och generellt var kvalitén dålig. Oftast stabbig mat.

2010-11-09 @ 21:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0