Advent och grejer


Ett av marsvinen jag träffade på hos Henrik


Kaninen, Nirvis! Härlig och mysig!

Bilder från lördagen. Det finns inte mycket att säga om söndagen, jag spelade in lite sång och gitarr. Det enda jag kan komma på är att jag blev irriterad när jag handlade mat på Ica. Min plan var att köpa Aportekarnes julmust och lade ner en sådan i min korg.

När jag kom till kassan och hade lagt upp alla varorna på bandet insåg jag att jag EJ hade tagit Apotekarnes must utan Nygårda. Hur fan är det möjligt ens? Jag pallade inte vara en dryg kund som bad att få byta den eller lämna bort musten i kassan så jag använde den beslutsfattande sekunden till att ta ett jävligt dåligt beslut: att köpa musten fast jag inte ville ha den.

Sen gick jag på Coop och köpte Apotekarnes must och tänkte att det var lika bra att göra det bästa av situationen, och genomföra ett smakexperiment. Det visade sig att det var betydligt mindre skillnad mellan de två mustsorterna än jag hade räknat med, även om Apotekarnes var snäppet godare. Nästa steg blir att blanda Apotekarnes must med en bitter IPA för att se om jag får fram den perfekta smaken!

Zeunerts julmust samt Nygårdas ekfatslagrade julmust från Systembolaget levde inte alls upp till förväntningarna. Mustig smak, men för söta och snudd på blaskiga. Nygårdas hade dessutom alldeles för lite kolsyra, och så var det med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0