Apa söker kaka

Jag har ingen direkt anledning att blogga flera dagar i sträck just nu, men det är vad jag ska göra. Idag fräser Jonna iväg till Borås och Lund för att träffa olika nyproducerade och gamla släktingar. Därför blir jag ensam hemma i typ en vecka tillsammans med det lilla håriga vidundret som går under namnet Skräpet.

Tja, jag tänkte blogga lite varje dag och även bifoga ett och annat fotografi så att ni vet vad jag sysslar och pysslar med. Vad kan då vara mer passande än att börja med idag? Eftersom idag är idag menar jag.

Klocka.. jag menar Skräpet ringde vid 3-tiden och ansåg att det var hög tid att gå upp för att underhålla henne. Jag protesterade genom att försöka somna om vilket ej uppskattades, men till slut fungerade det. Till sist ringde klockan, 05:32 denna morgon.

Jag vältrade mig upp och väckte hänsynslöst Jonna eftersom hennes plan var att säga ett proper good bye när jag gick iväg till mitt viktiga ämbete. Detta visade sig vara totalt ohållbart och hon fick sova i ca 20 minuter till medan jag fixade kaffe och grejer, sedan väckte jag henne igen varpå vi sa hej då och sånt. Jag passade även på att dra katten lite i svansen.

Sedan anlände jag till jobbet som den här dagen innebar Fruängen. Där bestämde jag mig för att skriva ett blogginlägg, sedan började jag skriva på blogginlägget.

Under dagen pratade jag en del med min vän Erik, och vi kläckte i stort sett tillsammans idén om en irish coffee med jultema! Jag kände dock spontant inte för att köpa en whisky enbart för ändamålet så jag föreslog att jag kanske kunde använda en bourbon som jag hade hemma.

Det var tydligen absolut inte acceptabelt varför jag tvingades pallra mig till Systembolaget för att köpa en liten flaska Jameson. Fan vad jag avskyr Systembolaget, jävla pissmonopol! På grund av monopolet finns en grundlag som lyder: "Det är ALLTID kö på Systembolaget"

Glad i hågen for jag hem och började julstäda! Det gick väldigt bra och snart var golven skinande rena. Efter det kände jag att jag kunde unna mig en irish coffee, så jag blandade kardemumma, kanel och lite nejlika med kaffepulver och bryggde ett starkt kaffe.

Sen i med whisky, lite socker och en klick grädde - klart! Kombinationen var fantastiskt god. Resten av kvällen ägnade jag åt en liten överraskning, som jag ska redogöra för imorgon, samt lite inspelning av årets julsång från Kapten Ap. Den blir fan härlig!


Jameson, mortel samt Den enda kaffebryggaren™ (Moccamaster)


Julig irish coffee


Skräpet tyckte att det var befogat att sätta sig i Mannes gitarrfodral

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Låter som en bra dag!

Är nyfiken på överraskningen ;)

2011-12-15 @ 22:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0