Baklava

På fredagskvällen i Borås tog vi oss en liten promenad till Sveriges bästa ICA (enligt Jonna). Jag blev ganska sugen på baklava, någonting jag har tänkt på i ett par veckor. Så jag letade lite och hittade snart denna läckerhet från medelhavet, men höll mig från att köpa ett paket.

64 kronor och femtio öre kostade paketet, och i dessa tider när jag dessutom månar om min vikt så kändes det onödigt att slå till. Jag struntade i baklavan. Nästa dag ljöd andra toner, och när vi åter besökte ICA så ändrade jag mig plötsligt.

Visst kunde jag väl köpa ett paket baklava utan att bekymra mig? En liten bit, då och då kunde ju knappast skada. Därför tog jag ett paket i nypan och gick glad i hågen mot kassan. När kassörskan scannade varans streckkod fick hon ett felmeddelande.

"Nähä.. vad konstigt", sa hon och ropade på en kollega. Killen sa att det inte behövde vara något "allvarligt fel" men att det stod att varan inte kunde säljas. Märkligt tänkte jag, då det låg ett tiotal förpackningar på kakhyllan. Kassörskan ringde ytterligare en kollega för att kolla upp produkten, vad som kunde tänkas vara fel.

Efter en kort stund ringde denna kollega tillbaka, och informerade henne om att varan inte fick säljas! Den skulle genast plockas bort ur sortimentet.

Så, i stället för baklava fick jag tji. Hade jag varit vidskeplig hade jag kanske sett detta som ett tecken från träningsgudarna, som höjde ett varningens finger mot mig då jag var nära att synda. Nu är jag dock inte det minsta vidskeplig, och ser det hela som ett lustigt sammanträffande. Dessutom är jag numera 64,50 kr rikare idag, så lika glad är jag för det, utan baklava.

Så kan det gå.



Det blev ingen baklava


Kommentarer
Postat av: Far

Nä, jag tycker du ska vara vidskeplig.

2011-05-30 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0