kebabpizza på "Kebab pizza city" i Söderhamn

2 augusti.

så var jag på besök i min gamla hemort söderhamn (nja, nästan iallafall) och tänkte att jag måste prova stadens pizzakultur. pizzorna i söderhamn brukar vara mycket ljuvliga, men eftersom pizzeriorna byter ägare ofta är det svårt att hitta igen sina gamla favoriter.

den godaste pizzan jag någonsin ätit var kebabpizzan på kebab pizza city, det var även den första kebabpizzan jag åt. en underbar pizza med gyros-kebab och en fantastisk sås. jag minns det som igår, min vän victor, som introducerade mig till den, berättade att när man tog första tuggan av pizzan var det som att höra änglarna sjunga. han hade helt rätt.

men det var då, och nu är nu. pizzerian har förmodligast bytt ägare 10 gånger, minst. vad vet jag. nå, jag hade hur som helst aldrig provat den här kebabpizzan så jag gav den en chans. det såg riktigt lovande ut, sallad på kebabpizza är riktigt härligt och fräscht!

som ni kan se på bilden är pizzan vältäckt. den innehöll dels en stark tomatbaserad sås, och en yoghurtbaserad vitlökssås. en tråkig kombination anser jag, men om det är den kombinationen man får ska man aldrig bli förvånad. den är mycket vanlig.

nå, inget fel på såserna, tvärt om. men jag ser hellre en blandad, filbaserad halvstark sås. pizzan var riktigt fräsch med härlig och god döner-kebab. det enda jag har att invända var att botten på pizzan var lite för frasig för min smak. annars, en riktig höjdarupplevelse, och riktigt mätt blev jag också.

kebabpizza på "Kebab pizza city" i Söderhamn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0