Kebabpizza på pizzeria "Professorn"

söndagen den 23 juli:

jag bestämde mig för att inmundiga en kebabpizza från pizzeria professorn här där jag bor. pizzerian är i sig helt okej, med stabila och bra pizzor. man blir aldrig besviken, fast pizzorna är oftast inte exeptionellt goda. utom kebabpizzan!

i stockholm är det svårt att hitta bra kebabpizza, väldigt svårt. men den här är riktigt bra faktiskt. tunna fina döner-strimlor som smakar väldigt bra (det är ju inte att ta för givet), skivad feferoni (väldigt bra ut ätsynpunkt), fint strimlad lök och nästan viktigast, goda kebabsåser.

här får man välja mellan stark sås (röd tomatbaserad), vitlökssås (väsentligen tzatziki) eller rhode island. ja, jag vet, rhode island på pizza? nja det passar ju egentligen inte, salladsdressing som den är.

hemligheten är att man ska blanda alla. man ska ha alla tre såser! förr hade professorn inte tzatziki som vitlökssås utan en annan, mycket godare och mer passande sås. det är lite trist, men blandar man alla tre såser får man ett bra resultat som ändå placerar den här kebabpizzan i toppen över de kebabpizzor jag provat på i stockholm. riktigt bra.
Kebabpizza på pizzeria "Professorn"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0