på en buss i jönköping

just nu är jag på väg hem från en jul i borås, det har varit förjävla gött. att åka buss i över fem timmar är mindre gött. lyckligtvis har jag datorn med mig och kikar på oz etc. samt blåggar.

vad finns att säga om denna jul? den var jättefin och mysig om inte annat. jag firade hos jonnas familj, det var en good team building! jag bidrog med rödbetsallad till julbordet, samt lagade lite revbenspjäll tillsammans med jonna. det blev hemskt gott, det var verkligen inte sista gången detta skall lagas.

stort tack till sweet baby ray's bbq-sås, mmm. något annat gott var kalkonen som jonnas mormor hade lagat på annandagen, dra åt helvete vad gott det var. mör och fin, komplett med gräddsås, hemgjord gelé, potatis och brysselkål. detta måste göras hemma! planen är att då bjuda in ett gäng vänner och frossa i död fågel <3

nu är jag dock ensam på bussen, det är trist. jonna kommer dock hem till mig på onsdag! denna vecka blir det en hel del fix och pill i lägenheten! emilia lämnade nämligen lägenheten just idag.

imorgon levererar ikea en säng och några andra möbler, på onsdag ska vi till ikea igen och handla mer stuff, och på lördag/söndag kommer en målare och kirrar vårt vardagsrum. fy fan vad fint det kommer att bli. peppen är helt enorm.

sen dröjer det ända till den 8 januari innan jonna kommer med sitt flyttlass, så vi att kan börja inreda och kirra ordentligt.

Kommentarer
Postat av: pandie

DU kan va good team building !

2009-12-28 @ 20:57:37
Postat av: SaraMy

Wö, kalkon is the shit. Hemma hos oss har vi skrotat julskinkan och äter endast kalkon, varje jul!Såå gott!

2010-01-03 @ 12:02:05
URL: http://heartsandunicorns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0