semester - dag 14

eftersom jonna jobbade hela helgen fick jag och david underhålla oss på egen hand, vilket gick bra. vi spelade lite guitar hero och hade samtal. dagen bestod av vanligt umgänge och det enda som hände utöver det vanliga var att vi försökte oss på att laga crab cakes.

jag vet inte om man säger krabbkakor på svenska, det låter fel. nå, det fanns en mängd olika recept och jag gissar att det vore optimalt att använda färsk krabba i käket vilket vi ej ansåg befogat. vi köpte istället billig krabba på burk som fick duga.



vi blandade krabba, brödsmulor, ägg, chili, majonnäs och citron och formade biffar som stektes i smör och olja. det blev gott, men det kändes som om något saknades. fler försök kommer att göras i framtiden. som tillbehör åt vi hasselbackspotatis, citron och en majonnäsröra som david svängde ihop.

jonna lade sig och sov som en liten spädgris runt 23 medan jag och david satt i köket och samtalade. efter en timme drog vi oss tillbaka och sov. en riktigt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: mink

salladslök är smarrigt att ha i krabbkakor :)

2010-08-05 @ 10:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0