det som kokar

fredagen:

åh, veckan har varit så full av aktiviteter - mest lägenhetsrelaterade. på fredagskvällen träffade jag peter och ingemar för att städa ur gamla replokalen. mina grejer skulle köras hem till mig, och deras grejer skulle åka till deras nya replokal. dock ändrades planerna, och deras grejer skulle hem till respektive person.

hur som helst mötte vi upp stefan som äger replokalen, för att ge honom nyckeln. han följde då med ner i lokalen. vi har delat denna med ett band som heter kungers, som flyttade för någon månad sedan och lämnade över till något annat band. dessa hade nu också flyttat.

gemensamt för dessa band var att de båda hade lämnat massa skit kvar! och nu fanns endast vi kvar för att konfronteras, av ägaren. vilket ledde till att han ansåg att VI skulle ta bort all skit.

vi kom fram till att vi kunde ta hälften, för att slippa tjafs. trots att vi ENDAST tagit dit följande saker;

- min förstärkarrigg
- pers förstärkarrigg
- peters förstärkare
- ingemars PA
- en låda med tröjor

fick vi även ta med oss följande:

- många säckar skräp
- en låda med skräp
- tre stora mattor

han ville även att vi skulle ta med tre mickstativ, två element, en hel del isolering som satt på väggarna och en luftavfuktare, men då sa vi stopp. det satt där innan vi kom, och vi har aldrig haft något med skiten att göra.

så, detta ledde till att vi inte fick plats med all skit i bilen på en vända. eftersom vi inte hade några nycklar till lokalen var en av oss tvungen att stanna kvar i trappan mellan ytterdörren och en stor skyddsdörr, för att vakta en del prylar, medan de övriga åkte iväg på en första vända..

den som fick vänta, det var jag. så jag satt där en timme och gjorde ingenting. efter mycket om och men åkte vi och slängde andra människors skit, sen åkte vi hem. själv tog jag emot jonna runt 23 och slängde en hel del annat skit i min lägenhet, och packade in alla hennes saker! sen var vi redo för nya äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0