Day 2

Japp, nu sitter jag här igen. Skräpet klev upp någon gång vid 3-tiden och satte igång med ett hemligt projekt som jag fortfarande inte känner till helt och hållet. Det gick ut på att göra någonting bakom sängen, hon bökade och krafsade och hade sig. Sen klev hon även runt i sängen och gick balansgång på huvudändan, sen lät det som att hon ramlade ner. Seriöst, en katt som ramlar?

Det kändes som ett dåligt skämt när klockan ringde kl 04:15, allt jag gjorde före jobbet gick väldigt långsamt och klumpigt. Nåja, jag kom iväg i tid och avverkar just nu en väldigt lugn och skön arbetsdag!

Senare på dagen

Efter jobbet handlade jag lite mat och öl, åkte hem och sov en timme. Vid kl 19 dök mina gäster Per och Fredrik upp och det var dags att sätta igång med maten! Jag hade föreslagit att vi skulle äta sweet potato mash, cajunkryddad kycklingfilé samt creamed corn. Ingen motsatte sig detta och middagen var ett faktum.

Jag hade även gjort en kolapaj med pecannötter och bourbon i som efterrätt. Middag blev väldigt lyckad och gästerna tyckte att allt var gott! Jag låter bilderna tala för sig själva.


Fredrik, på gott humör och vid god vigör


Per tar lite mat ba


Maten, god


Pecannöt- & bourbonpaj


Med glass


Fredrik tar av kakan


Med gott mod


Per festade till det med whisky sour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0