Det här med att köpa och sälja

Jag älskar att köpa och sälja saker via Blocket och Tradera. Det handlar oftast om TV-spel eller andra prylar. Den senaste veckan har jag gjort flera affärer, och alla har slutat lyckligt! Jag skall nu redogöra kort för dessa affärer då de innehåller några lustiga anekdoter.

1, Killzone 2

Jag vann spelet Killzone 2 till PS3 på Tradera för 290 kr. Killen som sålde spelet bor i Norrtälje, och jag hade därför valet att få det skickat hem till mig för 45 kr eller att åka och möta upp honom. Norrtälje ligger en bra bit bort, och resan skulle ta ca tre timmar av min tid i anspråk. Jag började ifrågasätta om det verkligen var värt att slösa tre timmar för att spara 45 kr, men till slut gjorde jag det ändå.

Jag hade inget bättre för mig, och Jonna följde ändå med. Det var ju bara att spela lite Pokémon på bussen, inga problem. Vi for till Norrtälje utan några problem. Jag hade svaga misstankar om att killen jag skulle möta antingen var lätt efterbliven eftersom han skrev riktigt uselt i mail.

Det kunde dock vara så att han hade dyslexi eller liknande, så jag dömde honom inte för mycket.. men mycket riktigt! Han såg lite märklig ut och flackade med blicken. När jag skulle ta honom i hand blev han rätt förvånad och gav mig ett enormt lamt handslag; det var uppenbarligen inte något han var van vid.

Han var mycket fåordig och troligtvis lätt utvecklingsstörd, men affären gick igenom felfritt och alla var nöjda!

2, PSP

När jag lånade Ingemars PSP blev jag kär direkt och insåg att jag måste köpa en egen. Jag hittade en lämplig annons för ynka 600 kr och slog till. Nackdelen var att killen bodde i Södertälje (!) men det hindrade mig inte. Jag åkte pendeltåg ut till Södertälje och köpte en varmkorv medan jag väntade på honom.

Den här killen var ganska ung, av hans epostadress framgick att han var född 1996. Detta blev extra tydligt när han hade med sig sin MAMMA för att sköta affären! Bäst av allt var att hon skötte allt snack. Jag blev ganska obekväm och klarade av affären så fort som möjligt och lämnade sedan korvkiosken.

När jag väntade på tåget hem mötte jag naturligtvis pojke med mamma, som gick förbi. Utöver detta, en väldigt lyckad affär!

3, Castlevania

När Castlevania - Lords of shadow släpptes köpte jag det direkt, i en exklusiv samlarutgåva. Det var rätt korkat eftersom spelet var tråkigt. Jag orkade inte spela mer än ett par timmar, sen blev det liggande. Förpackningen var så förbannat påkostad och snygg, så det tog några månader innan jag pallade sälja det. Till slut lade jag ut spelet på Tradera och fick 400 kr för det.

I lördags mötte jag upp köparen nere vid tunnelbanan. Jag hade nämnt för honom att jag fyllde år samma dag, och därför inte hade någon lust att röra mig inåt stan för att mötas. Det var lugnt för honom och vi stämde träff kl 14. Han verkade lite nervös och var ganska märklig. Troligtvis försökte han bara kallprata, men han frågade lite om jag hade fått några spel i present, t ex.

Något senare skulle jag kolla om han hade lämnat något omdöme på mig på Tradera, och visst, det hade han gjort. Jag skrattade rakt ut när jag läste:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0