grillning

igår lördag, hade jag, ante och erik samlats för att grilla. jag köpte i somras världens minsta grill, och denna skulle nu invigas! jag laddade upp med grillkol men sket i att köpa tändvätska, smärtsamt omedveten om hur mycket det skulle blåsa på kvällen.

kolen var preparerad med lager av tidningspapper, vilka tändes på.. och just ingenting hände. vinden blåste ut denna lilla eld fortare än kvickt och det började se hopplöst ut. "jag har jack daniels och aceton hemma, vilket ska vi prova med?" frågade jag, och alla var överens om att aceton inte bara skulle brinna bättre, utan även var mer ekonomiskt.

sagt och gjort, jag hämtade aceton och sprutade denna på kolen, sedan lät vi det sugas in en stund. sedan begick jag nog det mest korkade misstag jag gjort de senaste fem åren, och tände eld utan att tänka på att ..

WHOFF!

sade det, och jag hoppade bakåt när den enorma eldbollen exploderade centimeter från mitt ansikte. "ja, jag tänkte på det.. undrar om inte aceton dunstar rätt fort?" sa ante. gissningsvis har såna här extremt korkade handlingar krävt fler liv än svininfluensan gjorde under 2009 och jag skämdes.

lyckligtvis sveddes varken ögonbryn eller andra delar av min kropp, och pappret i grillen började brinna. det tog en god stund innan kolen ville börja brinna och sedan glöda, men TILL SLUT gick det faktiskt! det grillades, och det var sweet.




ante är sugen på mat. han har en iphone.



erik var kanske ännu mer sugen på mat. han har en firma.



antes tallrik. fläskkarré, sallad, café de paris-sås samt kroketter.




eriks tallrik, samma sak.



min tallrik, med chipotlemarinerad kycklingfilé, bbq-sås samt hemgjord potatissallad! mmmm. alla var mycket nöjda.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Det var en mkt trevlig kvällt och med facit i hand kanske det var bra att det inte var Erik som tände på grillen! Hans långa hår hade förmodligen börjat brinna, med tredje gradens brännskador som följd. Fia hade lämnat honom och han hade blivit av med alla jobb på firman, osv.

2010-04-18 @ 19:35:22
Postat av: SaraMy

När ni kommer ner i sommar kör vi med engångsgrill för säkerhets skull..



Och om jag har råd att åka upp, ja. då förväntar jag mig jävligt god mat!

2010-04-18 @ 19:38:06
URL: http://heartsandunicorns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0