semester - dag 13

jävlar, nu ligger jag efter! i verkligheten är det TISDAG men detta blir ett blogginlägg om lördagens äventyr. detta var dagen då david skulle dyka upp! egentligen skulle han ha kommit på söndagen men det blev ändrade planer. good for me, lite mer av david är sällan fel.

den gamle gossen anlände vid 12-13 någonting. jag tänkte att om det är någon som uppskattar en god hamburgare så är det david, varför jag svängde ihop ett par grymma hamburgare och friterade lite.



dessa var i princip identiska med de från föregående dag. jag kommer inte att upprepa vad som ingick. david var tydligen ganska belåten med käket.



dagen fortsatte och vi spelade lite guitar hero. det fina var att jag lyckades sälja mina två guitar hero-gitarrer samt guitar hero II/III till xbox 360. detta var bra, för min plan var att köpa det till PS3 istället, inte minst för att få trådlösa gitarrer.

vi drack även en del öl och åt av mina fina ostar! old amsterdam, rökt getost samt chiliost. dessa passade hemskt bra till ölen.



nå, varför all denna extravagans undrar ni kanske? senare på kvällen skulle vi båda på en svensexa! det var en bekant till mig, daniel, som tillägnades en fest inför sitt bröllop. han visste själv inget om detta, det hela skulle bli en överraskning. david och jag anlände till wenner-gren center runt kl 20:00 och åkte upp till våning 23.

där fanns ett gäng hårdrockare och ett par barer samt ett dansgolv. vid dansgolvet satt ingemar i ett DJ-bås och spelade musik. eftersom ALLA gäster var i baren var det helt tomt på dansgolvet och musiken som spelades var som att kasta pärlor till svin. jag uppskattade dock musiken mycket och vi höll ingemar sällskap större delen av kvällen.

runt kl 1 var vi mycket trötta pga sömnbrist och pallrade oss hem. en enorm hunger kom över david, som slukade ett halvt paket bröd. om jag inte minns helt fel var det åtta brödskivor som försvann ner i davids kropp, men det unnade jag gärna min vän!



sedan fick han sova i extrasängen, vilket tydligen gick alldeles utmärkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0