semester - dag 5

den femte dagen kom. kl 10.30 befann  jag mig på centralstationen för att borda X2000 mot sundsvall, som skulle dumpa av mig i söderhamn. resan gick (faktiskt) utmärkt och jag hatade statens jävla järnvägar lite mindre än vanligt, även om priset var helt obefogat om tanken är att locka folk att ställa bilen hemma.

låt mig säga som så, att om jag hade ägt en bil och var begåvad med ett körkort hade jag inte under några som helst omständigheter sponsrat SJ med en enda krona. inte nog med att tågen ofta är försenade, att de inte alls är förberedda på någon form av väderlekar, att de tydligen kan byta ut tåg utan förvarning så att ens sittplatser kastas om (och detta ej åtgärdas), att avbokningsskydd kan kosta MER än själva biljetten - det är även fantastiskt pissdyrt såvida man inte är ute i flera månander i förväg (men inte ens detta är en garanti på något sätt.)

nå, under förutsättning att inget skiter sig är det ändå hemskt behagligt att åka X2000 i någon timme! så var fallet, så jag var på gott humör när jag landade i söderhamn kl 12.34 och möttes av en fryntlig man med viss rondör om magen - erik sundqvist.

vi inledde starkt med att fara till E-center, ett ställe som jag inte har besökt på många år. saker och ting hade förändrats något. handlingen gick utan problem och jag fick även träffa på eriks far roger för första gången. tanken var att vi skulle grilla och planerna var storslagna!

fläskfilén fick sig en cajunrub och grillades. under tiden bakades sötpotatis i ugnen och eriks kvinna sophia lagade creamed corn. det hela blev så otroligt gott, ord kan knappast beskriva! har du inte smakat creamed corn till grillat kött ska du göra det NU!

se så gott:

mt

glada och trinda klappade vi oss om magen och drack lite öl, sedan tittade vi på någon iron maiden-dvd... som vanligt. på kvällen var det dags för flaming thyr & the molotov cocktail band att spela på krogen jackyll & hyde. det hela var väldigt festligt och välspelat! tyvärr tyckte många andra det också, vilket inte gynnade mitt fotograferande.

resultatet av mina patetiska försök till rockfoton kan beskådas här:



nå, vi pallrade oss till slut hem och jag fick  sova i en mycket bekväm soffa. lyckat!

Kommentarer
Postat av: Far

Trevligt att du har trevligt i lilla staden.

2010-07-26 @ 17:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0