Datorannonsen

Igår satte jag ut en annons, jag skulle nämligen sälja min gamla netbook då jag har köpt en ny. Jag fick då erfara vad som händer om man sätter ut ett styck billigt elektronik på blocket.se. Först ska jag citera annonsen, sen ska jag citera samtliga svar som trillade in under ganska exakt 24 timmar.

Läs allihopa, det är väldigt festligt. Samtliga namn och telefonnummer är ersatta med XXXX.

"Prisvärd netbook (liten laptop) finnes. Den är ca två år gammal, är i gott skick och har alltid fungerat helt felfritt. RAM-minnet är uppgraderat till 2 GB (ursprungligen 1 GB) vilket ger en prestandaskjuts, bra om man vill köra Windows 7 t ex.

Intel Atom N270 1,6 GHz processor
2 GB Ram
160 GB Hårddisk
10"-skärm

Windows ingår ej - Operativsystemet Jolicloud är förinstallerat. Ett linuxbaserat mycket smidigt och gratis system som påminner om Android, med appar etc. Det är mycket enkelt att använda!

Det går dock utmärkt att köra Windows XP eller till och med Windows 7, men det ingår alltså inte.

Väldigt bra om man vill surfa, spela enklare spel, se på film eller skriva.

Här kan man läsa mer om Jolicloud: http://www.jolicloud.com/

Köparen betalar eventuell frakt, annars finns datorn i Stockholm för upphämtning.

Priset är 1000 kr. Inga byten."

Svaren:

"Hej Jag bud 800kr till din bärbar.
Mvh"

"
hej, intresserad av datorn, vad har du för nummer?"

"
hej jag skulle vilja köpa datorn kan du ringa upp mitt nummer snarast så
kan vi bestämma träff, Mvh XXXX

XXX-XXXX"

"
700kr"

"
hej data är kvar"

"
hej
jag vill köpa din data.
mvh"

"
hej, är det din data finns kvar jag vill gärna köpa

mvh
XXXXX"

"
hej
finns datorn kvar??e intresserad ska till stockholm imorgon kan hämta
den då
// xxxxx"

"
hej jag är intresserad av din dator hur lång batteritid har du mvh
xxxxx"


"
Tjenare!

Har du kvar datorn så kan jag nog träffa dig imorgon och köpa den!
Smsa mig omgående så kan vi träffas så jag kan se den osv.

Mvh xxxxxx"

"
Hej!
Jag är intresserad av din data och det skulle vara väldigt snällt om du
skulle kunna ringa mig på min mobil så vi kan bestämma när jag kan komma
att kolla på den, om den är kvar förstås. :D

MVH"

"
Hej Hej
Jag skulle vilja köpa din dator så fort som möjligt, respekt ditt pris,
så snälla svara mig så fort som möjligt om vi kan göra affärer eller
redan har sålt det som jag skulle vilja veta ...... Hälsningar ... tack
så mycket"

"
Jag vill gärna köpa den om du skickar?

xxxxx"

"
Hej.Jag köper din bärbar dator.Snabb affär.Tacksam för svar.Mvh xxxxx
xxx-xxxxx"

"
hej aktuela laptop asus"

"
Hej
700 jag vill ha den"

"
i saw the laptop u advertise and i want to know if it is still
available, contact me with the above fone number.thanks"

"Hej
Jag är intereserad.
Kan du ringer mig?
Mvh"

"
hej jag skulle köpa datorn .hör av dig."

"
hej san jag är intresserad att köpa din dator. ring mig om den äe kvar."

"
Hej!

Finns datorn kvar? Skulle vilja köpa den som fars dags present till
pappa :)
Kan komma och hämta den efter kl 20:30 imorgon.

Mvh
xxxxx"
<- Detta är den som fick datorn!

"
hejsan ,jag är jätte intresserad av din dator.ring gärna så hämtar jag
den .Du glömde sätta tel nr på annonsen.
M.V.H xxxx"


"
Tjena!
Har du netbooken kvar?
Antar att den inte har någon garanti kvar i o med att den var 2 år?
Finns kvitto etc?

MVH xxxx"

"
Hej,

Har du datorn kvar? Skulle kunna ta den ikväll / imorn isåfall.

Antar att den funkar som den ska? Hur är batteritiden?"

"
Hej!
Om din dator är i bra skick är jag verkligen intresserad. Kan ses i stan
i morgon efter jobbet, gärna runt centralen...
Mvh
XXXXX"

"
Hej, har du datorn kvar? Mvh xxxxx"

"hej ...........asus.ring"

"
Finns de CD rom "i" datorn?"

"
jag vill ha din data men jag undrar med cd spela ?
ring mig när hämta var

xxxx
xxx-xxxxx" <- Den här killen mailar något senare igen:


"jag vill ha din data.ring mig"

"
Hej
finns kvar datorn?
Mvh"

"
hej jag vill köpa din data
hör av dej jag finns i huddinge  tack xxxxx"

"
Hej, har du datorn kvar?
isf
hur länge varar batteriet?
vad stödjer det trådlösa nätverkskortet, 802.11b/g
el 802.11b/g/n
/xxxxx"

"
Hi, I am a Taiwan student studying at Konstfack here in Stockholm. I am
interesting in buying your computer on blocket.se. I also live in
Liljeholmen so it would be easy for me to pick it up. Please call me on
my cell if you still have the computer or e-mail me!

Best,

xx xxxx"

Jag hade gärna sålt datorn till den taiwanesiske studenten, men då var datorn såld.


Kommentarer
Postat av: Fredrik.L

"hej, är det din data finns kvar jag vill gärna köpa"



Du skulle ha gett datorn till honom/henne, som tack för den fina meningen



2010-11-09 @ 08:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0