Julen och så

Jag sket i att blogga de sista dagarna före jul eftersom jag sket i det. Så var det med den saken! Förra året hade jag och Jonna en helt värdelös upplevelse när vi försökte resa med SJ runt jul och lovade varandra att aldrig mer åka tåg under vintern i det här jävla skitlandet.

Det visade sig vara ett oerhört bra beslut, med facit i hand. Förra året fick vi betala massor av pengar för att få vänta många timmar på T-centralen utan någon information för att sedan anlända mitt i natten.. i år betalade vi lite pengar för att få åka buss med Bus4You utan minsta lilla problem.

Bekvämt, billigt och pålitligt.

Som om inte det vore nog ingår alltid eluttag vid varje säte samt trådlöst nät plus att man slipper skikande barn och folk som går runt i vagnen i tid och otid! Incitamenten för att inte ta sin egen bil, eller möjligen buss blir färre och färre för var dag som går.

Jag kunde skrocka gott i min sköna buss när jag läste rubriker om tågkaos pga en storm. Är det inte snö och kyla är det något annat.. det enda man kan vara säker på är att tågen INTE går när det är som viktigast.

Whatever, julen var fin och trevlig i Borås. Jag åt flera goda ostar och en hel del julmat, och så råkade jag få en spontan gåva i form av en mandolin från Berit! Den kommer säkert att bli användbar i framtida inspelningar.


Whiskycheddar, portvinscheddar och vörtbröd!


Akta er för arga tomten


Delar av julbordet


God jul och grejer


Cranachan

En av de bästa grejerna vi åt var julaftonsdesserten cranachan! En traditionell skotsk efterrätt med whiskygrädde och rostade havregryn.. mycket speciellt och smarrigt. 

Det allra bästa var dock kalkonmiddagen hos Jonnas mormor på juldagen.. gräddsås, gelé och brysselkål - dra åt helvete vad gott!

Jag ägnade även en hel del tid (och pengar) åt att kolla upp samt beställa ett gäng filmer på blu-ray. Det är verkligen dags att utöka samlingen nu, synd bara att det är långt ifrån alla titlar som håller god kvalitet. Särskilt titlar som gavs ut före 2007 tycks vara osäkra kort. Lyckligtvis finns gott om information på http://www.bluray.com där man kan läsa om ljud och bild lever upp till förväntningarna på olika titlar.


Exklusiv utgåva av Metropolis på blu-ray. Jo jag tackar! Kom idag.


Vi lade en låda på sängen. Skräpet var snabb med att ta den i besittning.

Kommentarer
Postat av: pand

tack för ännu en fin jul, baby :*

2011-12-30 @ 16:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0