Sagan om den fréknige pojken

Så, det har äntligen blivit dags för mig att sälja mitt Wii och allt som har med den att göra. Jag använder aldrig skiten då det är en värdelös ursäkt till spelkonsol. Den betydligt vettigare föregångaren Gamecube bjöd på några härliga spel som jag äger och dessa har lagts ut på annons för avyttring.

Jag fick snart mail av en kille som skrev ganska illa. Inget fel i det, det kan finnas många anledningar varför man inte skriver särskilt bra. Jag kollade upp snubben på www.upplysning.se (utmärkt ställe om man inte gillar att ringa Skatteverket och fråga om folks personuppgifter) och det visade sig att han var född 1990.

Vår mailväxling följer nedan med hans första mail högst upp. Mina svar är markerade med fetstil.


---------------------------------------------------------
hej jag skulle vilja köpa bara supermario sunshine och ifall du har ett
gamecube minnesgort  för 300 kr.

Hej, jag har inget minneskort att sälja! Men visst, vill du köpa enbart spelet för 300 kr så är det ditt.

MVH
Johan


toppen vart skulle du vilja ses helst inom helgen som kommer

Visst, det funkar nog! Vid Örnsbergs tunnelbanestation vore perfekt, i så fall kan jag typ när som helst utom ikväll (ska på bio vid kl 19).

Ok kan vi ses kl2  örnsberg,
Annan tid kår också bra

Ah, jag slutar jobbet kl 14:50 men skulle kl 16 funka!


ok
jag har ljust hår och och medel longt så du vet att det e jag  (fréknar)

Okej! Mitt nummer är xxxxxxx om det skulle vara något. Jag har rakat hår och skinnjacka, plus spelet i handen så du känner nog igen mig :)

Vi ses sen!

/Johan



Hej igen jag har möjligheten att ses idag kl 16-17 vid örnsberg om du vill

Skickat från min iPod


Perfekt, kl 16 vore jättebra, eller när kan du?

/Johan


16.15 låtrer bettre

Absolut, jag kommer ner till tunnelbanan 16.15!
--------------------------------------------------------------

Vid det här laget funderade jag på om killen hade läs- och skrivsvårigheter eller om han rentav var utvecklingsstörd. Det har nämligen hänt mig en gång innan att jag skulle köpa ett spel av en kille som skrev väldigt illa, och han visade sig ha någon lättare utvecklingsstörning när vi väl träffades. Oavsett så sprang jag ner mot stationen kl 16:15 och såg där ingen kille med medellångt hår och fräknar, så jag väntade.

Efter några minuter kom två killar i tioårsåldern fram till mig, varav den ena sa "Hej, det är jag som ska köpa spelet!" Plötsligt började allt klarna, killen hade nog inga större skrivsvårigheter och tycktes vara helt normalbegåvad - han var bara ett barn. Det borde jag visserligen ha kunnat räkna ut med röven att bara barn svarar på annonser om Wii-spel, men jag blev lurad av Upplysning! Eftersom personer under 16 år inte finns sökbara så hade jag helt enkelt hittat någon annan i Stockholmsområdet med samma namn.

"Åh vad schysst, jag har letat jättelänge efter det här!" sa killen och gjorde high-five med sin kompis. Själv fick jag 300 kr och kände mig faktiskt lite glad inombords för att ha räddat den här pojkens helg, nu skulle han säkerligen sitta inne med sin polare hela helgen och grinda Mario. Det var något jag kunde relatera till, så det kändes som en sällsynt god gärning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0