Semestern 2011

OK, inte ens jag kan stå emot detta tryck. Min mail, Facebook, Twitter och fysiska brevlåda hemma i lägenheten är sprängfyllda av frågor från alla mina trogna läsare. Alla frågor rör på ett eller annat vis min semester.

T ex: "Vad fan gjorde du på semestern i år då, apjävel?" /Anonym

Jag skulle kunna vara putslustig och skriva något i stil med "jag har haft semester, det var kul" men nu börjar sånt trams bli så uppenbart, varför jag har bestämt mig för att redogöra något längre. Dessvärre lider jag av en ganska svår senildemens i själva hjärnan och mina minnen fyra-fem veckor tillbaka är därför något begränsade.

Nå, jag minns exakt vad jag gjorde på fredagen efter jobbet den 29 augusti: åkte hem. Där påbörjade jag fyra veckors matmässigt förfall och byggde en mac n cheese. Detta har blivit lite av min och Jonnas paradrätt, i synnerhet Jonna älskar "själva smaken, liksom".

I mitten av maj började jag tänka på vad jag äter.. rejält mycket. De senaste åren har bjudit på några extra kilon vilket till slut blev oacceptabelt, och jag började med en ganska viktväktarmässig diet och räknade kalorier stenhårt. Det fungerade nästan över förväntan och detta är något jag ska blogga mer utförligt om senare, när jag har nått någon form av mål.

Dock hade jag inga planer på att leva som ett svin och fundera över energinnehåll i maten under mina rara semesterveckor, så i stället levde jag som ett svin och frossade typ.. varje dag. Detta resulterade i en uppgång på 1-2 kg vilket jag ser som lite av en framgång. Allt mitt slit före semestern var inte ogjort och nu efter semestern har jag åter antagit min sunda förnufts-diet och ser fram emot att tappa flera kilon runt magen.



Morgonen efter, dvs på lördagen, gjorde jag en drömfrukost. Den bestod av amerikanska pannkakor med löjligt mycket lönnsirap, knaperstekt bacon och smör. Till detta, en kopp starkt kaffe. Jag var i mathimlen resten av dagen och spelade en hel del Assassin's Creed: Brotherhood.

Faktum är att det här praktiskt taget sammanfattar min semester. Jag åt goda grejer och jag spelade väldigt mycket TV-spel, som den gubbpojke i en ung mans kropp jag är. Jonna var också ledig så vi umgicks .. tja, hela tiden! Det var väldigt kul, mysigt och trevligt, och vår första riktiga semester ihop.

Vi åkte en vecka till Borås, men annars höll vi oss i Stockholm. Vädret var fantastiskt dåligt och jag tror knappt att det var solsken en enda dag. Jag deltog även i ett gig på Copperfield's i Stockholm, första giget med The Ugly på nästan två år. Det var gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0