Kebabrulle på "Kebabkungen" i Stockholm

16 augusti

så, att gå på stan kan vara lite utmattande. om inte annat blir man alltid hungrig, och då blir det ofta snabbmat, eller hur? den här dagen var jag lite sugen på kebab, och eftersom jag gick förbi ett ställe som kallar sig "kebabkungen" kunde jag inte låta bli att prova deras kebab. var den så kunglig som de utlovade?

det är alltid svårt att bestämma vilken sorts kebab man ska ta, om det finns flera sorter. jag valde kebabrullen, dels eftersom det var länge sedan jag åt en anständig sådan, och dels för att den var lika billig som en kebab i bröd, 35 kr! detta är mycket ovanligt, ofta får man betala 50-65 kr för en kebabrulle.

brödet var visserligen inte helt nybakt och varmt, direkt från pizzaugnen, men helt okej. mjukt och färskt. grönsakerna var fina, och jag uppskattar alltid när personalen frågar vilka tillbehör som ska ingå. jag valde allt, med extra vitlökssås och även en klick aioli, i hopp om att det skulle vara vitlökscreme.

det var det tyvärr inte. inget ont om aioli, det är en underbar sås, men det passar sig inte riktigt till kebab, upptäckte jag. mitt misstag, inte deras. kebabköttet var väldigt fint och mot det kan man inte ha några invändningar. det fanns egentligen ingenting att klaga på hos denna kebabrulle förutom att brödet kunde varit helt nybakt, men det är inget man kan kräva av ett litet kebabställe utan pizzaugn.

en röd, tomatbaserad stark sås och en vanlig vitlökssås ingick, typisk stockholms-standard på kebabsås. så, för att rimma kebabkungar eller ej, den här kebabrullen var helt okej!

Kebabrulle på "Kebabkungen" i Stockholm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0