Amigo (special) på pizzeria Professorn, Stockholm

Berusad av lycka efter Umeåresans pizza med majs, bestämde jag mig för att göra ett litet experiment. Självklart måste man kunna be min lokala pizzeria att lägga majs på pizzan? Idag var jag sugen på något hot and spicy, mexican! Så jag beställde en amigo.

I vanliga fall innehåller amigo köttfärssås, green chili (hackad), lök, vitlök, tacosås och tacokryddmix. Jag lade även till majs, jalapeño samt kebabsås. Jag blir alltid väldigt förnöjd när jag på förhand kan gissa hur pizzan kommer att smaka, och det fungerade väldigt bra även denna gång.

Resultatet var strålande, en väldigt smakrik och stark pizza med fin vitlökskaraktär och med en fin mild sås. Inga större överraskningar, jag kan pizzorna från professorn utantill men detta var ändå något nytt. Strålande, helt enkelt. Mätt blev jag också.

Amigo (special) på pizzeria Professorn, Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0