Kebabpizza på pizzeria "" i Umeå

Så var det dags att besöka björkarnas stad igen, i slutet av året. Det hade nu gått omkring 5 månader sedan sist. Den här gången hade min gode vän Ricky upptäckt en kebabpizza som han påstod var riktigt god. Sist jag var i Umeå var kebabpizzorna under all kritik och det var svårt att hitta någon som ens fick godkänt.

Men så provade jag denna kebabpizza på pizzeria "" (jag har nu glömt namnet, återkommer med informationen) och den levde upp till sitt rykte! Den innehöll förutom kebabkött färsk tomat, pepperoni och lök. Som tidigare rapporterats är det smärtsamt vanligt med "fryskebab" i Umeå, men detta kebabkött höll god klass. Möjligen att köttet inte var "färskskalat" på plats, men det var åtminstone äkta.

Själva grunden i pizzan var riktigt bra, med en fin tomatsås. Det som jag tyckte lämnade lite mer att önska var väl möjligen såsen, som inte kändes hemgjord. Den hade den där lite söta karaktären, och smakade lite mycket majonnäs kanske. Så som gärna köpta kebabsåser smakar. På pizzan låg denna sås, som smakade ordentligt med vitlök, vilket var ett plus - samt en rhode islandsås, mild och god.

Så den här pizzan behöver verkligen inte skämmas för sig, riktigt bra - framförallt med Umemått mätt!

Kebabpizza på pizzeria "" i Umeå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0