Veggie boogie crisp på pizzeria Maxim, Umeå

Nej, jag åt inte två pizzor på pizzeria Maxim i Umeå. Det här var min gode vän Marjas pizza, som verkligen förtjänar ett omnämnande. Detta är nämligen utan tvekan den mest originella pizza jag har ätit!

Jag blev väldigt förtjust när jag läste ingredienserna, och uppmanade min vän att prova den, vilket hon också gjorde. Den är vegetarisk, och innehåller avocado(!), majs, salsa, purjolök (latin: allium porrum), peperoni och färsk isbergssallad! Jag kan inte ens börja beskriva min förtjusning över denna påhittiga kombination av ingredienser.

Jag fick smaka mig en slice, och även det sista av pizzan som inte åts upp, och den var verkligen speciell. Avocado på pizza fungerar alldeles utmärkt, och majsen gjorde verkligen sitt till. Peperonin var trevligt nog skivad, vilket jag tycker är det allra bästa när den ligger på en pizza.

Färsk sallad på pizza är något som jag tycker att alla borde prova, för det är riktigt gott. En så kallad höjdare kan vi säga! Salsan var också god men inte något extraordinärt, liksom purjolöken vilken man nästan fick leta efter med ficklampa.

Nåja, som helhet var detta den mest originella pizza jag har sett och smakat, och förtjänar ett särskilt hedersomnämnande. Om du bor i Umeå, spring fort till Maxim, stanna inte ens för att hämta andan! Köp, nu!

Veggie boogie crisp på pizzeria Maxim, Umeå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0