färjan del 1 - förberedelser

ok, i måndags eller tisdags började ante prata om att åka färja - viking line! jag har åkt på en sådan nöjeskryssning en gång tidigare, när farsan fyllde 50 år.

anledningen varför vi skulle åka just nu varför att erik (som är temporärt inneboende hos ante, en vän till oss) skulle åka med en kille som heter jonas, jonas flickvän samt en kompis till henne. han undrade om ante ville följa med, han var lite skeptisk .. sen frågade han mig, om vi inte borde åka med i smyg för att överraska erik!

god idé tänkte jag .. fan det vore ju skitkul. så vi bestämde oss för detta bus. sen fick ante snilleblixt nr 2! vi har skojat en hel del om dawit isaac på senaste, framförallt har ante och erik skojat om honom .. allt man kan tänka sig. obs, inte i syfte att förlöjliga dawit och hans öde, men det har blivit ett stående skämt bara.

så idén var att gå till receptionen på båten och be dem ropa efter "erik sundqvist och dawit isaac" ..! detta ändrades senare till att ropa efter "david, isak och erik sundqvist" .. jag blev eld och lågor, detta var det bästa bus jag hört om på sjukt länge. peppen var enorm, och vi fnissade i hemlighet åt att erik inte hade en jävla aning om vad vi planerade ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0