helgen, glögg och övrigt

fredag:

i fredags åkte jag hem efter jobbet och möttes av jonna, det var en härlig syn och upplevelse. dock åkte jag snart iväg igen, ty jag skulle på jobbets julfest! julfest och julfest.. jag var mest intresserad av ett julbord. gratis mat är gott, och buffé är kul. dessutom skulle jag gå med manne och anders, två hemskt roliga kollegor.

dock sög tillställningen ganska hårt.

positivt:

- det ingick två drinkbiljetter (som förvandlades till miller på flaska!)

negativt:

- resten

.. kom igen. vad brukar personalen vara mest intresserad av vad gäller julbord? låt mig ge ett par alternativ!

1, att äta julbord, en schysst buffé med mycket mat, äta som svin, dricka öl/snaps/dricka kaffe/äta efterrätt och ta sig om magen och bara skrocka som en fet tjockis och sedan vara nöjd

eller

2, att äta ett halvtaskigt julbord med rätter som knappast smakade något, smaklös lax utan kryddor, torra smaklösa köttbullar, trist utbud, någon form av risig jävla underhållning i form av ett coverband som spelade julsånger och hade "allsång" och gick runt i publiken för att få folk att sjunga varpå 80% skingrade sig aktivt, en märklig frågesport tillsammans med företagets vd där man kunde vinna en TRÅDLÖS TELEFON . .OCH DESSUTOM ingen mat till vegeterianerna, vilket resulterar i att de får äta endast, och jag skojar inte, endast stekt potatismos

..

självklart var det alternativ 2 som bjöds för oss. matron stördes iderligen av idiotiska aktiviteter som ingen brydde sig om det minsta, köerna till maten var långa vilket är fullt förståeligt, men detta medförde att det var svårt att hinna äta ordentligt. nu var visserligen maten så fattig att jag icke tog en till portion, men om jag så hade velat hade det inte gått, pga frågesporter, lottdragningar och kineser med trummor, cymbaler och drakdräkter (spännande överraskning enligt festprogrammet)


lördag/söndag:


nå. i lördags hade vi glöggfest vilket var härligt och roligt!

just nu sitter jag i danderyd och jobbar, vilket är lugnt och skönt. varje gång jag jobbar här, och kommer hit runt 5 på morgonen tänker jag på "låt den rätte komma in" .. utan att spoila så utspelar sig delar av boken där. läskigt! jag får alltid en viss julkänsla av att sitta här, eftersom jag jobbade här för 2-3 år sedan på kvällen runt jul.

jag åt just ett par rischips med skaldjurssmak, eller något åt det hållet, som jag och jonna fick när vi köpte thaimat igår. jag käkade thaimat från en liten kiosk vid tunnelbanan förra veckan, vilket var värdelöst. wok ska inte bestå av en sås där man slänger ner frysta grönsaker och lite kött för att sedan värma detta! för i helvete, grönsakerna och köttet skall WOKAS, inte kokas .. jag kommer aldrig mer att äta där.

igår köptes thaimaten från ett annat ställe som var oerhört myckte bättre, både jag och jonna var lyriska över maten och det kommer att besökas igen, jag lovar. så jävla goda risnudlar, mmm. det bästa är att jag har med mig både mina och jonnas rester till jobbet idag. mina rester åts till frukost och jonnas rester skall ätas till .. öh.. vad kallar man ett mål mat runt 9.30 .. mellanmål?

idag:

idag promenerade jag från t-centralen till odenplan kl 04.00, vilket kan vara lite obehagligt. jag möter ibland på märkliga typer som tjafsar, är fulla/höga, försöker sälja knark eller erbjuder svarttaxi (ja, men det är väl självklart att jag vill hoppa in i en risig bil med DIG, okända man som ser ut som en jävla förbrytare, och åka "taxi" när du knappt kan säga ordet taxi korrekt) ..

idag mötte jag en ung kille som stod vid en busshållplats. jag såg honom på håll, han vaknade lite av och an, och när jag gick förbi honom kom han mot mig och tittade på mig. det såg ut som att han tänkte säga något, så jag tog av mig ena hörluren och sa "va?"

då skakade han bara på huvudet, som att han ville något men ångrade sig. detta gjorde mig väldigt obekväm, vad hade han velat? hade han velat något, hade jag bara missförstått allt?

jag fortsatte att gå men snubben gjorde mig jävligt nervös. han var visserligen liten, kanske 17 år gammal, men man vet aldrig med vissa individer. jag vände mig om efter en stund och såg hur han gick mot mitt håll. nu började jag bli väldigt nervös, skulle den lilla jäveln försöka något?

jag fortsatte att gå upp i min backe, och det verkade som om han vänt om .. sen tittade jag mig nervöst om säkert en gång i minuten, och jag såg inte till honom mer. troligen var det bara paranoia, jag hoppas det. men när man går kl 4 på natten, är trött, nyvaken, lite irriterad och på sin vakt, är det lätt att bli nojig av folk som beter sig märkligt.

när jag väl anlände till jobbet var stationen låst, vilket den inte ska vara. väktaren hade inte kommit än, great. det är inte svårare än att jag låser upp själv, men ofta är det då även larmat .. hur som helst chansade jag och gick in, varpå larmet naturligtvis gick av. fy fan vad tröttsamt.

efter en stund kom en väktare och  stängde av, och bad om ursäkt för att han var sen. nåväl, nu sitter jag här med wok och kaffe i magen. fan vad gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0