RGB vs komposit

jag gjorde en liten jämförelse idag mellan bilden från mitt super nintendo, då jag körde in en kompisitsignal respektive en RGB-signal i tvn.

egentligen skulle jag prova om min PAL-kabel funkade med min NTSC-maskin, då jag var orolig att det inte skulle fungera .. men det gjorde det!

det lustiga är dock att kabeln INTE fungerar med min PAL-maskin. det har dock sin förklaring och finns förklarat här. nåja, jag passade på att ta ett par jämförelsebilder:


KOMPOSIT


RGB

förhoppningsvis ser man hur jävla mycket risigare kompositsignalen är. mmmm. dock är det ingen lek att fotografera en TV, så det ser ganska crappigt ut oavsett.


alltså, DÅRLIG!


till vänster - europeisk maskin. till höger - amerikansk. vilken är fulast?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0