semester - dag 15

det var en stillsam måndag. jag diskade en enorm disk och följde david till staden. tro inte att jag gjorde detta av ren välvilja, för att david ville ha sällskap till tåget vid t-centralen, oh nej. mitt syfte var att besöka ONOFF samt webhallen.

det var nämligen så att jag hade planerat att köpa guitar hero: metallica, guitar hero: greatest hits samt guitar hero III (sistnämnda från cdon.com och ej i butik). enligt ONOFFs hemsida skulle guitar hero: greatest hits kosta 188 kr på nätet och 198 kr i butik.

wow, prisvärt tänkte jag och gladdes! jag hade dock en aning om att ONOFF skulle hugga mig i ryggen och inte erbjuda detta förmånliga pris i butik. mina farhågor besannades! 349 kr var priset och jag lämnade butiken irriterad men inte förvånad.

nå, desto gladare blev webhallen som sålde samma spel för 249 kr! fuck off, ONOFF. där inhandlades även guitar hero: metallica. glad i hågen åkte jag hem för att spela, det var mycket roligt.

jag avslutar detta inlägg med en länk! ni kanske känner till radioprogrammet pang prego? det är festligt ibland, och detta inslag tycker jag var hysteriskt roligt. det handlar om hur danmark tog över elfsborgs gamla fästning gång på gång.

http://sverigesradio.se/cgi-bin/p3/humor/unit.asp?unitID=2782&pageNo=2&pubID=1883054


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0