tjockfet/rena rama rolf

jag uppmärksammar med fasa att mina normalt sett trånga uniformsbrallor har blivit supertrånga i midjan och ganska plågsamma att ha på sig. detta är första arbetsdagen efter fyra veckors semester. jag förstår ej vad som kan ha hänt!

vems är ansvaret? absolut inte mitt, det är ett som är säkert. det måste vara någon annans, kanske regeringens? brukar vara så.

i och med att arbetet börjat igen måste jag således börja använda väckarklocka igen. den nya mobilen är inställd på kl 04.40 måndag-fredag. jag har övervägt att byta alarmsignal på veckarklockan ett tag, då jonna inte alls uppskattar att sympativakna med mig till hammer smashed face.

så, nu har jag istället bytt till ledmotivet till "rena rama rolf" och jag kan konstatera att det går utmärkt att vakna till detta. det är med stor fasa och skräck som jag slänger mig efter telefonen när jag vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0