semester - dag 19

"min stora dag hjälper svårt sjuka barn" säger martin timell med sin allra lenaste stämma. det stör mig mycket när hjälporganisationer tar hjälp av kändisar för att ge folk dåligt samvete och öppna sina plånböcker för att hjälpa utsatta barn eller dylikt.

hur är tanken egentligen? att man ska tänka att "ja martin timell är ju duktig på att snickra. rolig är han också.. fan, om HAN uppmanar mig att skänka pengar måste det ju gå till en god sak. shit, var är mobilen? måste skicka ett bidrag, NUUUU!"

vad är det som säger att en godtycklig kändis skulle ha någon som helst insikt? jag förstår naturligtvis att tanken är att en känd och pålitlig röst som martin timells är ett utmärkt redskap för att öka folks dåliga samvete, men jag förstår inte att folk går på det. eller går folk verkligen på det, ens?

"vi skulle bli glada om du ville bli månagsgivare..." säger han i slutet av reklamen. vadå vi? är det din organisation, martin timell? för all del, de betalar ju din lön efter utfört speakerarbete får jag anta.

Kommentarer
Postat av: Far

Tja, kändisar ska väl typ föregå med gott exempel...

2010-08-08 @ 09:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0