"sagan om pojken som skulle sätta upp en tv på väggen", eller "skam den som ger sig", eller "gör om, gör rätt"

det var en gång en pojke som tyckte att det vore en god idé att sätta upp sin tv på väggen. "fan vad fresh det skulle se ut", tänkte han. men han oroade sig lite över sina värdelösa slaggplattor till skitväggar. nå, glad i hågen sprang han till webhallen och köpte sig väggfästen, dels för monitorn och dels för tvn...


fortsatt glad och med gott mod läste han instruktionerna noga. "använd en 10 mm-borr till betongvägg" ..



men det visade sig att de medföljande pluggarna absolut inte var avsedda till en porös vägg, som lättbetong eller slaggplatta. ack ack! pluggen åkte rakt in i väggen.. vad göra? pojken tänkte och tänkte..



"kanske kan jag fylla hålen med silikon? det har jag läst om någon gång.. då sitter nog pluggarna som berget! lika bra att åka till clas ohlson, snark..."

när han kommit till clas ohlson köpte han silikon för 129 kr, samt en hylsnyckel. denna skulle senare visa sig ovärderlig i allt arbete han tog sig för. han åkte hem och fyllde hålen med silikon. såg ju rätt lovande ut ändå...



dagen efter skulle silikonen ha stelnat, men pluggarna verkade inte sitta något vidare ...



"vad i hela helvete.." tänkte pojken, "ska jag behöva åka till clas ohlson igen? vad ska jag ta mig till ..!?" utom sig av lesshet återvände han till clas ohlson..



för att vara säker köpte pojken tvåkomponentslim (super epoxy), grova bultar samt ett gäng 12 mm-plugg, avsedda för porösa väggar. pluggarna såg väldigt långa ut, och väldigt grova. skulle de fungera i hålen, som var borrade med en 10 mm-borr? kalaset kostade över 300 kr.


pojken tänkte en stund.. sedan bestämde han sig för att prova 12 mm-pluggen. de visade sig passa ypperligt i hålen, eftersom väggarna var så porösa! dock var de på tok för långa så pojken tog fram en kökskniv och kapade av ca 3 cm på pluggen. sedan fäste han bultarna med stor glädje!



och se, det fungerade! tvn och monitorn satt som berget! glädjen var stor, och pojken var nöjd. även om det tog flera dagar.





Kommentarer
Postat av: pandie

haha, jag kan knappt bärga mig tills den filmatiseras ! :D

2010-01-07 @ 21:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0