semester - dag 1

så idag, måndagen den 19 juli fick jag äntligen årets sommarsemester. åh vilken fantastisk grej! nu skall jag redogöra för hur denna dag tillbringades:

05:53 - jonna kliver upp för att göra sig redo inför jobbet. jag hänger på, kroppen är ändå van vid att gå upp gubbtidigt. det slår mig att det här var en jävligt bra idé. när man kliver upp tidigt är det svalt och skönt, så man hinner njuta mer av dygnets svettfria timmar!

07:17 - jonna går till jobbet. jag fixar en tunnbrödsmörgås och kaffe. shit, frukost hemma framför TV:n! det här var inte sista gången, åh.

08:30 - jag börjar spela assassin's creed. det är riktigt kul, vad än folk säger. många gnäller på att spelet är så jävla enformigt, men än sen då? ptja, det finns en hel del att förbättra, men det är fortfarande kul. ingen klagar på hur enformigt super mario 64 är.. (värdelösa jävla skitspel.) vi kan kalla det en oslipad diamant, jag gissar att tvåan är riktigt grymt. time will tell.

11:30 - jag gör en omelett.

11:45 - jag bakar en rabarberpaj med oförskämt mycket kardemumma i. den blir inte så saftig som jag hade hoppats, men jag äter glatt.

15:00 - det är nu vansinnigt varmt i lägenheten, jävla skit. jag ligger på sängen naken och spelar fortfarande. katten ligger och slöar, som vanligt.

18:15 - jonna kommer hem. hon har sedan någon dag konstaterat att lysröret i badrummet är trasigt, och vi enas om att åka och köpa ett nytt. efter en del möda lyckas jag pilla fram lysröret, och till slut kommer vi fram till vilken sort vi ska ha. beteckningarna är mycket förvirrande, och texten på lysröret stämmer inte riktigt överens med tillverkarens information på hemsidan.

19:00 - vi landar i örnsberg igen. jag köper en pizza. svettas om pannan.

19:15 - pizzan äts, fan vad god den var. jonna smakar lite i smyg, hon gillade den mycket.

and then:

TV

perfekt första dag på semestern.

paj

dagen illustreras med en bild på min rabarberpaj. ps, rabarberna är uppvuxna i borås.

Kommentarer
Postat av: pandie

haha, åh bästa inlägget ever ! i love you :*

2010-07-19 @ 20:44:52
Postat av: Far

Låter som en typisk semesterdag, dvs du gör vad du vill och avnjuter detta.

2010-07-19 @ 21:27:13
Postat av: Per

hahaha, fan va ace blogg

"hur jag äntligen fick en vettig jävla softardag"

2010-07-20 @ 15:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0