semester - dag 11

så, köpa säng-dagen var kommen. skulle den tappre apan behöva kräla ut ända till södertälje för att få tag på en säng? lyckligtvis inte!

för första gången på länge hade jag faktiskt ett gäng ärenden att uträtta under dagen:

- köpa en extrasäng
- köpa ost på gamla amsterdam
- köpa sushi till lunch

så jag började med att åka till clas ohlson. där fanns gott om sängar och en sådan köptes. vid det här laget svettades jag ymnigt eftersom jag hade på mig en skinnjacka. det var både kvavt inomhus och utomhus vilket gjorde mig klibbig och lite irriterad.

nästa stopp var mariatorget där jag gick till ostbutiken gamla amsterdam. fy fan, en riktigt fin butik med många goda och dyra ostar. jag köpte en liten bit rökt getost, en bit chiliost samt en bit old amsterdam. kalaset slutade på 200 kr, men det kommer det att vara värt.



chiliosten ska användas imorgon till en hemlig anrättning som kommer att avslöjas först då! i närheten köpte jag en sushi och fortsatte hemåt. den var mycket smaklig!





så ser sängen ut. lite märklig för att vara en säng, tyckte jag



nå, jag antog att den skulle se ut så och provlåg sängen en stund



sängen visade sig vara helt värdelös - ingen som helst komfort. jag hade mycket svårt att somna och överväger att åka till södertälje för att köpa en riktig säng. det är dock möjligt att david kommer att uppskatta sängen mer än jag gör, återkommer med resultat efter helgen.

Kommentarer
Postat av: pandie

tihii, du e så fräck :*

2010-07-30 @ 10:29:27
Postat av: Far

lustigkurre där...

2010-07-30 @ 20:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0