semester - dag 12

äntligen var dagen kommen, min underbara hamburgare skulle bli till verklighet! jag har noga planerat inför denna läckerhet.



själva burgaren bestod av 100% nötkött kryddad med en cajunblandning som jag ordnade (lökpulver, vitlökspulver, timjan, oregano, chili, paprikapulver, svartpeppar, vitpeppar och salt). utöver detta, knaprig bacon, chiliost från gamla amsterdam, bbq-sås, sallad, tomat och chipotlemajonnäs!

det var precis lika episkt som det låter. till detta lagades mycket frasiga pommes frites i fritösen, den här gången på färskpotatis. det fungerade faktiskt utmärkt till min förvåning. som pricken över i lagade jag även creamed corn (gräddstuvad majs) med jalapeños i.

det kan eventuellt ha varit den bästa hamburgermåltiden jag någonsin har ätit. sedan hängav jag mig åt lite lödning, huruvida det blev lyckat eller ej kan jag inte kontrollera förens på måndag.

Kommentarer
Postat av: Far

Ja, det var ett antal ingredienser där som låter synnerligen intressanta och läckra!

2010-07-31 @ 08:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0