semester - dag 4

idag - i tid! är detta en trend, att inläggen blir kortare och kortare? nå, vissa dagar är bara väldigt lugna.

för en gång skull har jag planer för helgen - jag ska åka till söderhamn! imorgon spelar flaming thyr & the molotov cocktail band vilket jag inte hade tänkt missa, och på lördag pågår festivalen rock the mountain. de flesta banden är riktigt risiga (crashdïet.. urk) men jag åker dit för umgänget!

kameran åker med, så förhoppningsvis tas några trevliga bilder.

nå, detta var lite om framtiden. vad hände idag? just ingenting. jag spelade uncharted och wokade god thaimat när jonna kom hem. vår thai har blivit episkt god efter lite träning. min wok består numera av:

- böngroddar
- purjolök
- lök
- vitlök
- kyckling
- ägg
- sweet chilisås

jonnas wok består numera av:

- minimajs
- morot
- purjolök
- vitlök
- ägg
- sweet chilisås

utöver detta, wokade risnudlar. av flera anledningar blir maten ganska ful och geggig, därav bildlösheten! i övrigt blev jag lite irriterad då min lönespecifikation var felaktig. jag började ana oråd när jag skulle få ca 3500 kr mer än vad jag hade räknat med. inte mindre än 20 poster på specifikationen såg märkliga ut! "utlåning" à 231 kr ...

eftersom jag inte är dummare än att jag förstår att en sån här grej skulle uppdagas förr eller senare ringde jag lönekontoret och frågade - mycket riktigt hade något blivit knas. så det är bara att hålla i pengarna till nästa månad då detta korrigeras. surt sa apan.

jag och jonna började idag kika på hornblower, typ 12 år för sent. nå, det verkar bra och lovande! nu börjar come dine with me på BBC lifestyle. adjö.




Kommentarer
Postat av: Far

Mja, wok kanske vi skulle ta och prova igen, länge sen sist. Angående pengar kan du kolla ditt konto efter "sommarbonus".

2010-07-23 @ 08:14:02
Postat av: padie

jag har också kyckling i woken, juuuueh :V

2010-07-24 @ 14:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0