semester - dag 7

på den sjunde dagen vilade gud va? det gjorde inte jag - no rest for the wicked. vid kl 10 vaknade jag och mådde oförskämt bra, varpå jag surfade lite på eriks macbook pro. min fasta övertygelse om macintoshens undermålighet förstärktes snabbt. det är inget för mig.

när jag senare packade mina grejer som jag spritt ut över rummet gjorde jag en fantastiskt upptäckt. kvällen innan hittade jag ej min mp3-spelare vilket kändes enormt drygt. hade jag tappat den på tåget? det kändes inte otänkbart. till min stora glädje fanns mp3-spelaren på golvet i lägenheten, listigt gömd under en räv!

bild på rävajäveln:



jag hade under morgonen konstaterat att jag skulle bli 2000 kr fattigare, hade jag varit tvungen att köpa en ny motsvarande modell. (märk väl min skickliga svengelska i föregående mening!) jag skulle naturligtvis under inga omständigheter köpa en ipod utan någon fri modell som går att använda med vilken dator som helst utan förinstallerad programvara, där man enkelt kan föra över filer med  drag-and-drop i utforskaren. allt annat är helt otänkbart, och om spelaren dessutom inte ska vara skitful fanns bara en viss sony-modell som alternativ.

nå, nu slapp jag detta och har väsentligen tjänat 2000 kr idag! fantastiskt, hur ska jag spendera denna nyfunna förmögenhet tro? jag överväger att köpa en tågbiljett som jag sedan inte utnyttjar. alternativt sparar jag pengarna!

kl 12 kom eriks moster och lämnade bilen, varpå vi skjutsade hem tanten och åkte mot pizzerian. på vägen plockade vi upp eriks bror anders, den kände 3D-animatören. se webplats:



vi landade vid pizzeria amore där jag köpte en pizza som verkade hemskt lovande. linda innehöll oxfilé, ananas, bearnaisesås, champinjoner och gorgonzola. den höll tyvärr inte riktigt vad den lovade eftersom gorgonzolan inte smakade någonting alls. nå, ändå en högst njutbar pizza!







Kommentarer
Postat av: Far

Ja, maten är synnerligen framträdande. Trevligt att du "tjänade" 2000:-...

2010-07-26 @ 17:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0