Den gubben gick inte

Det var en tung morgon idag. När klockan ringde kl 04:30 trodde jag faktiskt att det var någon form av skämt eller misstag, men icke.

"BRR-BAM-BAM-BAM REEEENA RAAAAMA ROOOOLF"

Tröttheten var överväldigande trots att jag hade sovit i nästan 7 timmar, det var lite märkligt. När jag kom till jobbet kl 05:15 var jag riktigt less men satte igång med de vanliga rutinerna. Något senare upptäckte jag en gubbe som gick omkring som en osalig ande.

Han var uppskattningsvis runt 70 år gammal och bar till min stora förvåning Dr Martens-kängor. Gubben vankade av och an, fram och tillbaka... och till sist började jag fundera om någonting var fel.

Min stora trötthet blandades nu med en stor lesshet. Vad var det här för gubbe, var han kanske dement? Jag började fundera på hur jag skulle angripa problemet, kanske ringa efter någon?

Samtidigt visste jag inget om gubben, och att ringa efter säkerhetsvakter kändes lite väl bryskt för en gammal förvirrad gubbe. Märk väl att det som gjorde mig less var inte själva gubben, utan att det här inträffade just kl 05:30 när jag var rent löjligt trött.

Så jag började istället med att gå ut till gubben och kolla läget.

"Hej! Behöver du hjälp med något?"
"Nää, jag bara väntar", svarade gubben oväntat klart och tydligt.
"Aha okej. Nä jag bara tänkte.. eftersom du går fram och tillbaka, om det var något särskilt.."
"Nää då, nää då.. jag väntar bara på att Pressbyrån ska öppna"

Pressbyrån öppnar kl 07:10 på vardagar. Nå, jag glömde bort att informera gubben om detta och spatserade glatt in till mig igen för att påbörja dagens arbete. Jag tänkte att han säkert redan var medveten om detta, och i värsta fall kunde han ju bara fråga mig eller någon annan.

Sedan gick gubben fram och tillbaka ända till dess att Pressbyrån öppnade! Strax efter kl 07:10 såg jag att han lämnade platsen, så jag antar att han hade gjort sitt ärende. Den gubben gick inte, på en bra stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0