Onsdag

Onsdagar är typiska repdagar! I vanliga fall har jag brukat skicka SMS till samtliga i bandet på tisdagarna för att stämma av om alla kan repa. På senaste har det börjat kännas löjligt då vi har samma tid och plats varje vecka och det handlar faktiskt om vuxna människor som är vana vid att arbeta och passa tider.. så att komma ihåg ett schemalagt möte borde inte vara några problem alls!

Det borde inte heller vara några problem att höra av sig i tid om något akut och oförutsett har dykt upp, eller hur? Så i ett par veckor har jag som ett socialt experiment skitit i att höra av mig för att se om alla dyker upp ändå utan påminnelser. Redan på tisdagen flaggade Ingemar för att han har praktik på utbildningen den här veckan, kvällstid. Fair enough!

Fredrik messade som vanligt och klargjorde att repningen skulle bli av som vanligt, inga konstigheter där. Själv ser jag till att inte planera in någonting annat kl 18:00 på onsdagar så det var samma för mig, så två personer kvar då. När jag anlände till replokalen fanns endast Fredrik på plats vilket var ganska väntat.

Kl 18:02 fick vi båda följande SMS av Per: "Öh, jag är sämst. Kan inte repa idag, måste julhandla. Ledsen att jag inte sagt det förrän nu..."

Framförhållningen.

Vad som var märkligare var att Bobbe inte hörde av sig alls och till slut funderade vi på om han var sjuk eller så. Vi ringde och skickade SMS men fick inga svar.. så kl 18:45 tröttnade vi och åkte hem, det kändes hyfsat meningslöst att repa med enbart trummor och gitarr. Dessutom hade Fredrik redan trummat hela dagen så han tyckte att det var rätt gött med en paus.

Tio minuter senare fick Fredrik ett SMS av Bobbe där han berättade att han hade krockat med bilen på väg hem från jobbet, och även om det inte blev några allvarliga skador hade han varit upptagen med att fylla i skaderapport och kontakta försäkringsbolag och sånt .. så det får väl anses vara en helt rimlig ursäkt och förklaring :)

But still. Musiker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0