En mer utförlig analys av Gekås, Ullared

Jag bara skämtade. I helgen reste jag tillsammans med mitt pand till Borås, där hon är kläckt och uppvuxen. Färden började på fredagen med en enkel tågresa, som alldeles mot förmodan fungerade utmärkt! Inga förseningar, inga problem - ingenting.

Vi befann oss därför i ett chocktillstånd när modern hämtade oss på Borås tågstation, sedan for vi hem för att äta tacos. Det smakade som någonting som var gott, och sedan var dagen slut. Vi bestämde oss för att sova.

På lördagen klev vi upp ganska tidigt för att göra oss i ordning för dagens höjdpunkt! Det var nämligen så att vi hade planerat att fara till Ullared, med stormarknaden Gekås - känd från TV i många olika sammanhang. Första gången ajg hörde talas om butiken var när jag såg Packat & Klart för kanske 10 år sedan.

Sedan dess har jag förfasat mig över den studie i mänskligt avskräde som programmet "Ullared" bjöd på. Självklart insåg jag att den här bilden av besökarna var något tillspetsad, men programmet var måttligt underhållande och höll i åtminstone en handfull avsnitt innan det blev tjatigt.

tjena

Detta var vad som mötte oss när vi kom in. Butiken var väldigt stor, gångarna var ganska trånga.. i övrigt, inte så många överraskningar. Tja, där fanns tveklöst låga priser, även om det var ganska svårt att göra en priskoll om man inte hade många priser lagrade i huvudet.

Vissa varor var lite billigare, vissa varor var mycket billigare - och vissa varor var dyrare än på andra ställen. Då tänker jag framför allt på filmer, spel och hemelektronik. Folket som besökte butiken såg väl ut som folk gör mest, möjligen med en viss överrepresentation av överviktiga.

Det måste vara ett paradis för den tjocka kvinnan som hade lastat vagnen full med bullar och hamburgerbröd, så vilken fröjd det är att hon äger ett fritt val att åka till Gekås och shoppa sig lite tjockare på tomma kalorier och snabba kolhydrater! (Detta låter kanske dömande och ironiskt, men jag menar självklart fullt allvar.)

Vad som förvånade mig var det gigantiska utbudet.. de hade verkligen ALLT. Basebollträn, många olika sorters fiskespön, ridutrustning.. ja jag tänker inte rabbla fler saker. Dessutom verkade många av varorna hålla riktigt god kvalitet, jag hade nog förväntat mig fler lågprismärken. Så var icke fallet.

När vi vandrade omkring kändes det som att butiken aldrig tog slut, vilket var ganska festligt. Det var lite som om man hade slagit ihop Ö o B, IKEA och Rusta.. typ. Det var nära att skulle kunna stoltsera med att inte ha köpt någonting alls där inne, men eftersom jag är en djupt osjälviskt människa gick jag med på att dela på några kattleksaker till Skräpet med Jonna.

Det var några gånger då jag tänkte att "tja, den där kanske skulle vara bra att ha", men samtidigt kändes det helt onödigt att lägga hundralappar på några varor för att "spara" 5, 10 eller kanske 20 kronor såvida det inte var något som jag verkligen behövde just nu, och ändå hade tänkt köpa.

Som tur var lyckades jag även hålla mig från att köpa billigt godis vid utgången, vilket kommer att gynna min vikt i längden! Detta leder mig osökt in på nästa blogginlägg. Du längtar!

Så, allt som allt var Gekås en festlig upplevelse. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0